Συναυλία της Philharmonie de Paris

2019-08-28

Στις 4 Σεπτεμβρίου, ώρα Ελλάδας 21.30, θα μεταδοθεί απευθείας διαδικτυακά από τη Philharmonie de Paris (Grande salle Pierre Boulez) η συναυλία της Ορχήστρας του Παρισιού στην ηλεκτρονική διεύθυνση: 
https://live.philharmoniedeparis.fr/concert/1100881/
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:
1. Τα «Wesendonck Lieder» (Fünf Gedichte für eine Frauenstimme) (Πέντε ποιήματα για γυναικεία φωνή) σε ποιήματα της Mathilde Wesendonck, σύζυγο του πάτρονα του Wagner Otto Wesendonck. Τα τραγούδια αυτά τα συνέθεσε ο Wagner, ενώ έγραφε την όπερα «Tristan und Isolde» και πρέπει να διευκρινίσω, ότι παίζονται συχνά στην Ευρώπη, λόγω και της σχέσης τους με την προαναφερθείσα όπερα, που ο ίδιος ο Wagner θεωρούσε δύο από τα τραγούδια αυτά ως σπουδές στην όπερα «Tristan und Isolde», αφού μουσικά θεματικά στοιχεία τους χρησιμοποίησε στην όπερα αυτή. Η πρώτη εκτέλεση των τραγουδιών δόθηκε με την εκδοχή για φωνή και πιάνο, με συνοδεία στο πιάνο του φημισμένου μαέστρου, πιανίστα και παιδαγωγού του πιάνου Hans von Bülow, μαθητή στα πρώτα του βήματα του Friedrich Wieck, πατέρα της Clara Wieck και αργότερα του Franz Liszt. Ο Hans von Bülow ως μαέστρος διηύθυνε και τις πρώτες εκτελέσεις στις όπερες του Wagner «Tristan und Isolde» και «Die Meistersinger von Nürnberg».
2. Το πρελούντιο από την όπερα «Lohengrin» του Wagner. Και η όπερα αυτή σχετίζεται με τον Hans von Bülow, o οποίος όταν άκουσε την πρώτη εκτέλεσή της στη Λειψία σε ηλικία 20 χρόνων, το 1850, αποφάσισε να στραφεί οριστικά στη μουσική, αγνοώντας την επιθυμία των γονέων του που τον προόριζαν για τη νομική. Βέβαια, ο Wagner με τον Bülow συνδέονται και με τη νόθα κόρη του Franz Liszt και της κοντέσας Marie d'Agoult, την Cosima Wagner, που στα δεκαπέντε της γνώρισε τον Wagner, στα δεκαεννιά της παντρεύτηκε τον Bülow και αφού έκανε τρία παιδιά μαζί του, έγινε δεύτερη σύζυγος του Wagner. 
3. Τη δεύτερη σουίτα από το μπαλέτο «Daphnis et Chloé» του Ravel, που γράφτηκε κατά παραγγελία του Sergei Diaghilev για τα ρωσικά μπαλέτα και η πρώτη του εκτέλεση δόθηκε το 1912 στο Théâtre du Châtelet του Παρισιού με μαέστρο τον Pierre Monteux, σε χορογραφία του Michel Fokine, σκηνικά του Léon Bakst και τους Vaslav Nijinsky και Tamara Karsavina στους βασικούς ρόλους και 
4. Το «Κοντσέρτο για ορχήστρα» του Béla Bartok, που γράφτηκε το 1943 κατά παραγγελία της «Koussevitzky Foundation» και η εκτέλεσή του το 1944 έγινε στη Βοστώνη με την Ορχήστρα της Βοστώνης υπό τη διεύθυνση του Serge Koussevitzky.
Την Ορχήστρα του Παρισιού στη συναυλία της 4ης Σεπτεμβρίου διευθύνει μια σχετικά νέα, αλλά ταλαντούχος και περιζήτητη, σήμερα, στις μεγάλες ορχήστρες μαέστρος, αρχικά βιολονίστρια, ανακάλυψη ως μαέστρου του Simon Rattle, η Karina Canellakis, Αμερικανίδα με ελληνικές καταβολές από τον πατέρα της και ρωσικές από τη μητέρα της. https://karinacanellakis.com/